Heeft u last van uw schouder, knie of enkel? Of moet u revalideren na een operatie of sportblessure? Dan gaan we samen op zoek naar de beste behandeling en begeleiding die bij u past voor een snel herstel. Bekijk hieronder met welke behandelingen wij u kunnen helpen.

Shockwave

Shockwave therapie is een moderne en erg doeltreffende behandelmethode. Shockwaves versnellen het genezingsproces door het zelfherstellende vermogen van het lichaam te activeren, ze verbeteren de celstofwisseling en stimuleren de doorbloeding.

Binnen de moderne pijnbehandelingen wordt de effectiviteit van shockwave ook erkend als effectief bij behandeling van pijnzones.

Voor welke klachten?

• Chronische schouderklachten, met of zonder kalkafzetting
  • Chronische elleboogpijn (tennis- of golfarm)
  • Pijn net onder/rond de knieschijf
  • Acute of chronische pijn aan de achillespees
  • Hielpijn (hielspoor), pijn onder voet(pees)
  • Chronische nek- schouder- of rugpijn + spierpijnpunten
  • Peesontstekingen.

Fysiotherapie

Wij adviseren, begeleiden en behandelen patiënten met allerlei verschillende lichamelijke klachten. Dat kan gaan om sportblessures, klachten door overbelasting, klachten vanwege een ongeval, ziekte of simpelweg omdat het lichaam ouder wordt.

• Sportblessures
  • Klachten door overbelasting
  • Klachten vanwege een ongeval
  • Ziekte
  • Ouderdomsklachten

Manuele therapie

Evenals fysiotherapie is manuele therapie bedoeld voor klachten aan het “bewegingsapparaat”. Klachten in de wervelkolom, kaak of ledematen ontstaan wanneer gewrichten niet goed werken. Dit wordt “functiestoornis” genoemd. Bewegen wordt dan moeilijk en pijnlijk,er kan sprake zijn van uitstralende pijn (reffered pijn) en uw spieren kunnen verkrampen..

• Hoofdpijnklachten
  • Nekpijn met eventueel uitstraling in de arm klachten hoog in de rug met rib- en borstpijn
  • Heupklachten
  • Lage-rugklachten met eventueel uitstraling in het been
  • Duizeligheid die ontstaat door het bewegen van de nek

Bewegingsanalyse

• Sportblessures
  • Klachten door overbelasting
  • Klachten vanwege een ongeval
  • Ziekte
  • Ouderdomsklachten
Fysiotherapie Hengelo

Echografie

Door echografisch onderzoek te combineren met het fysiotherapeutisch onderzoek zijn wij in staat een goed onderbouwde diagnose te stellen. Hierdoor kunnen wij u de best passende behandeling bieden, voor een zo spoedig mogelijk herstel. Gedurende de behandelserie is het ook mogelijk om het herstel nauwgezet te volgen door tijdens deze periode regelmatig een echografisch onderzoek te doen.

Voor welke klachten?

Onder meer irritaties van pezen; zoals afwijkingen aan de achillespees, een eventuele tenniselleboog en verkalkingen in pezen (bijvoorbeeld rond de schouder). Ook een hielspoor of een slijmbeursontsteking kan met behulp van echografie zichtbaar worden gemaakt. De diagnose van een klacht is met een echo zeer nauwkeurig, waarbij bepaalde veroorzakers van een klacht ook uitgesloten kunnen worden. Hiermee kan een behandeling zich beter richten op de klacht, in plaats van op het bestrijden van symptomen.

D.A.M. therapie

Deze behandeltechniek kan onder andere oplossing bieden na een periode van gips of bij specifieke aandoeningen als scoliose, hernia en hielspoor. Tijdens de therapie wordt gebruik gemaakt van moderne mobilisatietechnieken. De D.A.M. therapeut herstelt de sturing van het gewricht door de oorspronkelijke gezonde beweging in het gewricht na te bootsen. Met andere woorden: de lenigheid wordt vergroot door het bijsturen van de botstukken. Hierdoor herstellen kapsel en banden.

Wanneer wordt D.A.M. toegepast?

• Na een immobilisatieperiode (gips of spalk)
  • Als vaak terugkerende handelingen in het dagelijks leven leiden tot een bewegingsbeperking
  • Bij specifieke aandoeningen als scoliose, carpaal tunnel syndroom, hernia of hielspoor.

Medical taping

Medical taping wordt gebruikt bij nabehandeling van blessures, het verminderen van ontstekingen of vochtophopingen, houdingscorrecties en behandeling van klachten door overbelasting (zoals KANS, tennis- of golfelleboog). Ook neuro-reflectoire beïnvloeding (het verminderen van uitstralende pijn), bijvoorbeeld bij hoofdpijn, behoort tot de mogelijkheden. Medical taping is daarmee een revolutionaire behandelmethode die aanvullend is op de bestaande behandelmethodieken.

• Ondersteuning van gewrichten
  • Spanningstoename in de spieren
  • Spieren laten ontspannen
  • Spieren beschermen tegen overbelasting